با ما تماس بگیرید : 7114 120 935 98+

نکات مهم سئو در سال 2021

نکات مهم سئو در سال 2021
24فوریه
71 / 100

نکات مهم سئو در سال 2021

همه ما سال 2020 را با تمام سختی های حاصله از کرونا پشت سر گذاشتیم. روزهای خیلی بدی که دامن مردم و اغلب کسب و کارها را فرا گرفت. اما در سال 2021 با خبرهای خوشحال کننده ای از واکسن و کم شدن آمارها رو برو می شویم. روزهای جدیدی برای دنیای کسب و کار و روزهای جدیدی برای مارکتینگ و سئو.

سئو سایت در شیراز

تیم شیرازیس وب در اینجا 3 نکته مهم برای شروع سئو در سال 2021 را به شما ارائه می دهد. هم برای سایت های نوپا و هم برای سایت های بزرگ و کوچک دیگر که در میانه ی راهشان هستند.

1. تقاضا و Search Intent کاملا متغیر هستند.

قبلا تعریفی از Search Intent گفته ایم که شاید مهم ترین درسی است که ما باید از ماهیت سئو بدانیم. در حقیقت سئو زمانی در فرایند مارکتینگ قدرت می گیرد که ما بدانیم کاربر چرا یک کلید واژه را جستجو می کند. تنها در آن صورت می توانیم محتوایی برای کاربر تدارک ببینیم که بتواند کاربر را نگه دارد و حتی به مشتری تبدیل کند.

نکته بسیار مهم این که اگر صفحات شما دقیقا متناسب با میل کاربران یا همان Search Intent بهینه شوند احتمال اینکه رتبه خوبی در گوگل بگیرید بهتر است.

سال 2020 یک نکته مهم به ما یاد داد. اینکه همه چیز می تواند تغییر کند. گوگل حالا سیستمی را پیاده کرده است که می تواند لحظه ای صفحات شما را بالا و پایین کند. احتمالا شما هم بارها دیده اید که کلیدواژه های شما بالا و پایین زیادی دارند. مخصوصا اگر در رتبه های بالا درگیر رقابتید این مسئله بیشتر به چشم می آید.

2. کسب و کارهای محلی و متخصصین سئو محلی باید قوی تر عمل کنند.

شاید هیچ موقع دیگری آداپته شدن سریع تا این اندازه برای سئوکارها مهم نبوده است. کسب و کارهای محلی بیشترین آسیب را در جریان کرونا دیده اند. به طور مثال یک رستوران که مدت ها روی حضور آنلاینش کار کرده بود حالا دیگر نمی توانست از این حضور آنلاین به درستی نتیجه بگیرد. چون حتی اگر کاربران می دانستند که این رستوران در حال حاضر باز است و سرویس می دهد فرقی به حالشان نمی کرد.

در حال حاضر گوگل امکانات جدیدی را برای Google My Business ارائه کرده است. کسب و کارها حالا می توانند دکمه تماس  یا هر کال تو اکشن دیگری را به Knowledge Panel و یا صفحه گوگل مپ شان اضافه کنند تا کاربران خیلی راحت تماس بگیرند یا میتینگ آنلاین داشته باشند. کسب و کارهای محلی یا اگر بخواهیم با نام کرونایی شان یعنی کسب و کارهای حضوری در موردشان حرف بزنیم باید بتوانند خودشان را با این شرایط سازگار کنند. تغییراتی در کلیدواژه هایشان بدهند. مثلا اگر قبلا صرفا روی کی ورد مشاوره تغذیه کار می کردند حالا باید روی کلیدواژه های آنلاین برای این کار هم تمرکز کنند. مثلا مشاوره تلفنی تغذیه، مشاوره آنلاین تغذیه و … که می توانند برای کسب و کارها ورودی مالی داشته باشند.

3. جامعه سئو بزرگ تر شده است.

به جرات می توان گفت جامعه سئو جزو فعال ترین جوامع آنلاین است. فعال ترین کامیونیتی در حال حاضر متعلق به دولوپرهاست که به لطف گیت هاب و استک اورفلو ایجاد شده است. اما سئوکارها هم در حال حاضر در شبکه های اجتماعی، گروه ها، ردیت و جاهای دیگر به شدت فعالند و به یکدیگر کمک می کنند. در حال حاضر اگر شما به مشکلات ریز و جزئی در سئو برخورد کنید خیلی راحت می توانید در گروه ها و شبکه های اجتماعی از افراد مختلف بپرسید و تا حدی به جواب سوال تان برسید. در این زمان دوره های آموزش سئو هم به شدت پربازخورد بودند و شاید بتوان گفت سئو در یک فرایند علمی تدریس شده است.

اما این چه اهمیتی دارد؟ از یک نقطه نظر حالا شما رقبای آگاه تری دارند. سئوکارها با دانش بیشتر و مهارت های پخته تر وارد میدان شده اند و شما برای اینکه عقب نمانید باید خودتان را جلوتر بکشید. از طرف دیگر بحث هایی که در کامیونیتی های سئو می شود تخصصی تر شده اند. نکات مهم و جالبی در این گروه ها رد و بدل می شوند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

جمع بندی

سئو یک جریان پویاست. مثل یک رودخانه که غول بزرگی که به نام گوگل سرچشمه ی آن است. وقتی این سرچشمه انقدر بزرگ است. شما نمی توانید با همان مهارت های قبلی تان وارد این رودخانه شوید یا از این رودخانه سهمی داشته باشید. باید خودتان را با جدیدترین مهارت ها مسلح کنید تا بتوانید در این رودخانه شنا کنید و خودنمایی کنید. پس باید روز به روز خودتان را تقویت کنید و نکات جدیدتری یاد بگیرید. این 3 نکته سئو در سال 2021 که در اینجا گفته شد را قبلا کمتر جایی شنیده بودید. به همین دلیل بهتر است دوباره و دقیق این نکات را بخوانید و سعی کنید به نحوی وارد استراتژی سئوتان کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.